play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
chevron_left
  • play_arrow

    Mex Rádió A kedvenc rádióm!

  • play_arrow

    Mex Mulatós Mulatós csatorna

  • play_arrow

    Mex Retro Mex Retro csatorna

  • play_arrow

    Mex Rock Mex Rock csatorna

  • play_arrow

    Mex KPOP KPOP csatorna

  • cover play_arrow

    Gasztro óra a Nyers Séffel - 2024. november 21. Gasztro óra a Nyers Séffel - 2024. november 21.

Hírek

Ammóniával működik az új norvég teherhajó

today2023.11.14.

Background

A norvég Yara Clean Energy szinte teljes egészében megújuló energiaforrás segítségével gyárt ammóniát. Azt használja a Yara Eyde nevű teherhajó is.

Norvégia bocsátaná vízre a világ első olyan konténerhajóját, amely ammóniát használ üzemanyagként – írja az Interesting Engineering. A Yara Eyde 2026-ban indulhat első útjára, az Oslo–Brevik–Hamburg–Bremerhaven vonalon. A járművet a Norvégia és Európa közti kereskedelmi útvonalra optimalizálták.

A hajó számára az út megtételéhez szükséges energiát az ammónia mellett egy 250 kWh akkumulátorcsomag biztosítja majd. Ezt szükség esetén a parton lévő áramforráshoz is lehet csatlakoztatni.

A projektet a norvég ammóniagyártó Yara International leányvállalata, a Yara Clean Energy vezeti, és a North Sea Container Line logisztikai céggel dolgozik együtt rajta. A cél, hogy kizöldítsék a tengeri szállítmányozást.

Az Interesting Engineering emlékeztet: jelenleg az éves globális szén-dioxid-kibocsátás 2,8 százalékáért felelős a tengeri kereskedelem. Ez 2022-ben globálisan 706 millió tonna szén-dioxidot jelentett.

11 000 tonna szén-dioxid-kibocsátástól szabadítja meg a világot az új teherhajó

A tiszta ammónia üzemanyagként való alkalmazása azonban lehetővé teszi, hogy úgy szállítsák a tengereken az árut, hogy az ne szennyezze a környezetet.

A Yara a világ egyik legnagyobb ammóniagyártó vállalata. A tervek szerint olyan ammóniát tud majd szállítani üzemanyagként, amely karbonsemlegesen, vagy a környezetet csak minimálisan terhelve állít elő.

Ehhez az Azane Fuel Solutions nevű vállalattal közösen olyan tárolókat építenek, amelyek lehetővé teszik, hogy a norvég kikötőkben elérhető legyen az ammónia.

A Yara szerint egy ilyen hajó évente 11 000 tonna szén-dioxid-kibocsátástól szabadítja meg a világot.

Written by: Lázár Csaba


Töltsd le az appot és csatlakozz a Messenger, Viber csoporthoz!