A weboldalon sütiket használunk a jobb felhasználói élmény érdekében.
Listeners:
Top listeners:
Mex Rádió A kedvenc rádióm!
Mex Mulatós Mulatós csatorna
Mex Retro Mex Retro csatorna
Mex Rock Mex Rock csatorna
Mex KPOP KPOP csatorna
Gasztro óra a Nyers Séffel - 2024. november 21. Gasztro óra a Nyers Séffel - 2024. november 21.
Klasszikus autóként tért vissza az NDK kultikus autója a Trabant, és egyre jövedelmező befektetéssé válik.
Az egykor nálunk „papír-Jaguarnak” csúfolt autókat jelenleg átlagosan 7300 euró (2,9 millió forint) körüli áron kínálják Németországban – mondta Gerd Heinemann, a BBE Automotive tanácsadó cég munkatársa a Tagesspiegelnek.
A tanácsadó cég rendszeresen végez piacelemzéseket a klasszikus és veterán autókról az országban. Egyes különleges Trabi-változatokért 25 000 eurós (9,9 millió forint) és annál magasabb árakat is kérnek az interneten. „Az árak tovább fognak emelkedni” – becsüli Heinemann, aki szerint évente öt százalék növekmény teljesen reális.
60 évvel ezelőtt a Trabant 601-et a lipcsei tavaszi vásáron mutatták be a nemzetközi közönségnek. Ez váltotta fel a Trabant 500 (P 50) és 600 (P 60) elődmodelljeit. Az újraegyesítésig a 601-esből több mint 2,8 millió darabot gyártottak Zwickauban.
1989 után hétköznapi autóként alig volt rá kereslet, de a nosztalgia újra divatossá tette és a Szövetségi Közlekedési Hatóság szerint 2023-ban a számuk már meghaladta a 40 ezret.
A Trabant egy keletnémet személygépkocsitípus, amelyet a német VEB Sachsenring gyártott. Az első Trabant 1957. november 7-én gurult le a futószalagról, a legelterjedtebb autó volt Kelet-Németországban, és a többi szocialista országba is exportáltak belőle. Neve – jelentése útitárs, követő, csatlós, darabont – az akkoriban fellőtt első szovjet műhold, a Szputnyik–1 német megfelelőjéből származik, mintegy tiszteletből.
A műszaki jellemzői közé tartozik a kétütemű motor és a polimerből készült karosszéria. Megjelenésekor modern kisautónak számított elsőkerékhajtással és keresztirányban szerelt motorral, a Wartburg mellett pedig lehetővé tette a tömeges motorizálást az NDK-ban. 1976-ban a Trabant képviselte az NDK-ban használt összes autó 47%-át.
Written by: Lázár Csaba
A weboldalon sütiket használunk a jobb felhasználói élmény érdekében.
A weboldal működéséhez elengedhetetlen sütik az oldal használatához szükségesek.
Nem opcionális.
Google Analytics és Search Console sütik, melyek a látogatásokról adnak számunkra fontos információkat.
Nem opcionális.