A weboldalon sütiket használunk a jobb felhasználói élmény érdekében.
Listeners:
Top listeners:
Mex Rádió A kedvenc rádióm!
Mex Mulatós Mulatós csatorna
Mex Retro Mex Retro csatorna
Mex Rock Mex Rock csatorna
Mex KPOP KPOP csatorna
Magyar Evő Versenyzők Szövetsége interjú sorozat 8. rész Magyar Evő Versenyzők Szövetsége interjú sorozat 8. rész
Rengeteg Facebook-felhasználó tapasztalta az elmúlt napokban, hogy néhány napos letiltást kapott, gyakran évekkel ezelőtti fotói, posztjai, kommentjei miatt. Az utóbbi hónapokban pedig a céges oldalak és hirdetési fiókok letiltása is egyre többször előfordul, sokszor indoklás nélkül.
Egyre többekben merül fel a kérdés, hogy érdemes-e még a Facebook-hirdetésekre alapozni a marketinget, vagy lassan búcsút inthetünk ennek a korábban remekül teljesítő csatornának.
A Meta (Facebook) 2022 novemberében az alkalmazottai 13%-át elküldte, 11 ezer főt, ami a cég életének eddigi legnagyobb leépítése. A döntést Zuckerberg azzal indokolta, hogy túl gyorsan nőtt a Meta, valamint szükségük van elegendő keretre a Metaverzum építéséhez.
Ezt megelőzően már nyáron is volt egy kisebb elbocsátási hullám, hirtelen eladták a nemrég vásárolt Giphy gif platformot, és arról is olvashattunk, hogy az új mérnökök alkalmazásának tervét 30%-kal csökkentették a világ legértékesebb vállalatánál.
A letiltások mellett az is a Facebook használata ellen szól, hogy az adatvédelmi szabályok, a kiskorúak védelme és az Apple korlátozásai miatt egyre kevesebb adat érhető el a felhasználókról a pontos célzásokhoz, miközben a hirdetési díjak folyamatosan emelkednek.
„Elsősorban a fiataloknak kommunikáló cégek vándorolnak át a TikTokra a Facebookról, de sokan a szintén a Meta családba tartozó Instagramra tesznek nagyobb hangsúlyt a marketingmixükön belül” – tudjuk meg Langmár Zsuzsanna kommunikációs szakértőtől.
Robotzsaruk büntetnek a Facebookon
A Facebook-tartalmak ellenőrzését a feltételezések szerint emberi erőforrás helyett egyre inkább mesterséges intelligencia végzi. Ez lehet az oka annak, hogy a felhasználók régi tartalmai kerülnek elő tömegesen, a programok ezeket villámgyorsan átfutják a feltételek alapján. Működésük még nem tökéletes, amin nem is csodálkozhatunk, hiszen a Facebook régi mottója: „Done is better than perfect” (A kész jobb, mint a tökéletes). Az új pedig először „Move fast and break things” (Haladj gyorsan, törj össze dolgokat) volt, majd az alapító inkább „Move Fast And Please Please Please Don’t Break Anything”-re változtatta meg (az összetörésre biztatást a kérlek, kérlek ne törj össze semmitre cserélve).
Hogyan lehet kivédeni a mostani Facebook-letiltásokat?
Sehogy. Persze megoldást jelenthet, hogy nem kommunikálunk, nem hirdetünk a Facebookon, de ennyi erővel törölhetnénk is a céges oldalt.
„A valódi megoldás az, ha nem a Facebookra támaszkodunk, ha van másik jól felépített hirdetési felületünk is. A hangsúlyt pedig érdemes áttennünk a saját platformjainkra, a weboldalunkra és a hírlevéllistánkra, hiszen itt mi diktáljuk a szabályokat. Azok, akik eddig kizárólag a Facebook Bolt vagy a Facebook-oldaluk felületén értékesítették a portékáikat, megfontolhatják, hogy eljött-e az ideje egy saját weboldal és webshop létrehozásának. Akik Facebook-csoportokban kommunikáltak a követőikkel, azoknak érdemes barátkozniuk a Sociall, a MeWe vagy a Vero közösségi oldalakkal, illetve akár a blog hozzászólás mezőiben is kérdezhetnek, véleményt cserélhetnek az érdeklődők egy-egy témáról” – lát el ötletekkel Radó Annabella, a Langmár Kommunikáció kommunikációs szakértője.
„Mivel a Facebook a metaverzum építésére koncentrál, a többi, korábban jól működő funkciója megszenvedi a nagy átállást. Fontos, hogy ennek tudatában tervezzék meg a cégvezetők a 2023-as marketingstratégiájukat, hogy ne építsenek bizonytalan alapra várat” – figyelmeztet Zsuzsa, a Langmár Kommunikáció vezetője.
Written by: Lantai Tamás
A weboldalon sütiket használunk a jobb felhasználói élmény érdekében.
A weboldal működéséhez elengedhetetlen sütik az oldal használatához szükségesek.
Nem opcionális.
Google Analytics és Search Console sütik, melyek a látogatásokról adnak számunkra fontos információkat.
Nem opcionális.