A weboldalon sütiket használunk a jobb felhasználói élmény érdekében.
Listeners:
Top listeners:
Mex Rádió A kedvenc rádióm!
Mex Mulatós Mulatós csatorna
Mex Retro Mex Retro csatorna
Mex Rock Mex Rock csatorna
Mex KPOP KPOP csatorna
Online percek 2025 Április Online percek 2025 Április
Az illatot és a nevet ráadásul az olasz luxusmárka, a Dolce & Gabbana egyik alapítójának, Domenico Dolcénak a kutyája ihlette.
Közel negyvenezer forintért bárki megvásárolhatja Fefé nevet viselő parfümöt, ha szeretné, hogy kutyája olyan friss és könnyed jegyekben illatozzon, mint a szantálfa, pézsma és ylang-ylang. Ha ez önmagában nem lenne elég, az üvegen egy 24 karátos tappancs díszeleg, közepén a Dolce & Gabbana logójával, továbbá a termékhez jár hozzá egy bilétás nyakörv is. Az illatot a parfümkészítő mester, Emilie Coppermann dolgozta ki, aki 20 éve alkot a legnagyobb divatházak számára, volt együttműködése többek között a Givenchy-val és Karl Lagerfelddel is.
Persze sokakban felmerülhet az aggodalom, hogy biztonságos-e egy parfüm a kutyák számára, a márka azonban közleményben jelezte, hogy állatorvosok is jóváhagyták az összetevőket, illetve a parfüm 100%-osan alkoholmentes.
Az illathoz készült 40 másodperces reklámban feltűnik jó pár kutya, a narrátor pedig humorosan magabiztosságot sugalló tulajdonságokat sorol fel, megszemélyesítve az állatokat:
Törékeny vagyok, magabiztos, egyedi, érzéki, enigmatikus, lázadó, friss, ellenállhatatlan, tiszta. Nem csak egy kutya vagyok. Fefé a nevem.
Fefé eredetileg Dolce tervezőtársáé, Stefano Gabbanáé volt, ám hamar kiderült, hogy az állat nem ápol túl jó barátságot a márkatulajdonos meglévő macskáival, így azt társának ajándékozta, aki elmondása szerint rögtön megszerette a kutyát.
A neve a Raffaele rövidítéséből származik, aminek jelentése Isten ajándéka. Katolikusként úgy gondolom, ez a kutya valóban Isten ajándéka volt számomra.
Az Independent szerint a kisállatokkal kapcsolatos, gazdákat célzó termékek forgalmazása óriási iparággá nőtte ki magát az elmúlt években: a szektor évente már most nagyjából 320 milliárd dollárt termel ki, a becslések szerint azonban 2030-ra elérheti az 500 milliárdot is. Annak ellenére, hogy a Dolce & Gabbana az első luxusmárka, amely kutyaparfümöt dobott piacra, korábban már számos nagy divatház tervezett kifejezetten kisállatok számára kiegészítőket, például a Moncler, Miu Miu, Burberry vagy a Louis Vuitton.
Written by: Lázár Csaba
A weboldalon sütiket használunk a jobb felhasználói élmény érdekében.
A weboldal működéséhez elengedhetetlen sütik az oldal használatához szükségesek.
Nem opcionális.
Google Analytics és Search Console sütik, melyek a látogatásokról adnak számunkra fontos információkat.
Nem opcionális.