A weboldalon sütiket használunk a jobb felhasználói élmény érdekében.
Listeners:
Top listeners:
Mex Rádió A kedvenc rádióm!
Mex Mulatós Mulatós csatorna
Mex Retro Mex Retro csatorna
Mex Rock Mex Rock csatorna
Mex KPOP KPOP csatorna
Gasztro óra a Nyers Séffel - 2024. október 10. Gasztro óra a Nyers Séffel - 2024. október 10.
Az illatot és a nevet ráadásul az olasz luxusmárka, a Dolce & Gabbana egyik alapítójának, Domenico Dolcénak a kutyája ihlette.
Közel negyvenezer forintért bárki megvásárolhatja Fefé nevet viselő parfümöt, ha szeretné, hogy kutyája olyan friss és könnyed jegyekben illatozzon, mint a szantálfa, pézsma és ylang-ylang. Ha ez önmagában nem lenne elég, az üvegen egy 24 karátos tappancs díszeleg, közepén a Dolce & Gabbana logójával, továbbá a termékhez jár hozzá egy bilétás nyakörv is. Az illatot a parfümkészítő mester, Emilie Coppermann dolgozta ki, aki 20 éve alkot a legnagyobb divatházak számára, volt együttműködése többek között a Givenchy-val és Karl Lagerfelddel is.
Persze sokakban felmerülhet az aggodalom, hogy biztonságos-e egy parfüm a kutyák számára, a márka azonban közleményben jelezte, hogy állatorvosok is jóváhagyták az összetevőket, illetve a parfüm 100%-osan alkoholmentes.
Az illathoz készült 40 másodperces reklámban feltűnik jó pár kutya, a narrátor pedig humorosan magabiztosságot sugalló tulajdonságokat sorol fel, megszemélyesítve az állatokat:
Törékeny vagyok, magabiztos, egyedi, érzéki, enigmatikus, lázadó, friss, ellenállhatatlan, tiszta. Nem csak egy kutya vagyok. Fefé a nevem.
Fefé eredetileg Dolce tervezőtársáé, Stefano Gabbanáé volt, ám hamar kiderült, hogy az állat nem ápol túl jó barátságot a márkatulajdonos meglévő macskáival, így azt társának ajándékozta, aki elmondása szerint rögtön megszerette a kutyát.
A neve a Raffaele rövidítéséből származik, aminek jelentése Isten ajándéka. Katolikusként úgy gondolom, ez a kutya valóban Isten ajándéka volt számomra.
Az Independent szerint a kisállatokkal kapcsolatos, gazdákat célzó termékek forgalmazása óriási iparággá nőtte ki magát az elmúlt években: a szektor évente már most nagyjából 320 milliárd dollárt termel ki, a becslések szerint azonban 2030-ra elérheti az 500 milliárdot is. Annak ellenére, hogy a Dolce & Gabbana az első luxusmárka, amely kutyaparfümöt dobott piacra, korábban már számos nagy divatház tervezett kifejezetten kisállatok számára kiegészítőket, például a Moncler, Miu Miu, Burberry vagy a Louis Vuitton.
Written by: Lázár Csaba
A weboldalon sütiket használunk a jobb felhasználói élmény érdekében.
A weboldal működéséhez elengedhetetlen sütik az oldal használatához szükségesek.
Nem opcionális.
Google Analytics és Search Console sütik, melyek a látogatásokról adnak számunkra fontos információkat.
Nem opcionális.