play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
chevron_left
  • play_arrow

    Mex Rádió A kedvenc rádióm!

  • play_arrow

    Mex Mulatós Mulatós csatorna

  • play_arrow

    Mex Retro Mex Retro csatorna

  • play_arrow

    Mex Rock Mex Rock csatorna

  • play_arrow

    Mex KPOP KPOP csatorna

  • cover play_arrow

    M-ÉRTÉKADÓ Lippner Tamással 2024 Szeptember M-ÉRTÉKADÓ Lippner Tamással 2024 Szeptember

Hírek

Kutyaparfüm a Dolce & Gabbana kínálatában

today2024.08.25.

Background

Az illatot és a nevet ráadásul az olasz luxusmárka, a Dolce & Gabbana egyik alapítójának, Domenico Dolcénak a kutyája ihlette.

Közel negyvenezer forintért bárki megvásárolhatja Fefé nevet viselő parfümöt, ha szeretné, hogy kutyája olyan friss és könnyed jegyekben illatozzon, mint a szantálfa, pézsma és ylang-ylang. Ha ez önmagában nem lenne elég, az üvegen egy 24 karátos tappancs díszeleg, közepén a Dolce & Gabbana logójával, továbbá a termékhez jár hozzá egy bilétás nyakörv is. Az illatot a parfümkészítő mester, Emilie Coppermann dolgozta ki, aki 20 éve alkot a legnagyobb divatházak számára, volt együttműködése többek között a Givenchy-val és Karl Lagerfelddel is.

Persze sokakban felmerülhet az aggodalom, hogy biztonságos-e egy parfüm a kutyák számára, a márka azonban közleményben jelezte, hogy állatorvosok is jóváhagyták az összetevőket, illetve a parfüm 100%-osan alkoholmentes.

Az illathoz készült 40 másodperces reklámban feltűnik jó pár kutya, a narrátor pedig humorosan magabiztosságot sugalló tulajdonságokat sorol fel, megszemélyesítve az állatokat:

Törékeny vagyok, magabiztos, egyedi, érzéki, enigmatikus, lázadó, friss, ellenállhatatlan, tiszta. Nem csak egy kutya vagyok. Fefé a nevem.

Fefé eredetileg Dolce tervezőtársáé, Stefano Gabbanáé volt, ám hamar kiderült, hogy az állat nem ápol túl jó barátságot a márkatulajdonos meglévő macskáival, így azt társának ajándékozta, aki elmondása szerint rögtön megszerette a kutyát.

A neve a Raffaele rövidítéséből származik, aminek jelentése Isten ajándéka. Katolikusként úgy gondolom, ez a kutya valóban Isten ajándéka volt számomra.

Az Independent szerint a kisállatokkal kapcsolatos, gazdákat célzó termékek forgalmazása óriási iparággá nőtte ki magát az elmúlt években: a szektor évente már most nagyjából 320 milliárd dollárt termel ki, a becslések szerint azonban 2030-ra elérheti az 500 milliárdot is. Annak ellenére, hogy a Dolce & Gabbana az első luxusmárka, amely kutyaparfümöt dobott piacra, korábban már számos nagy divatház tervezett kifejezetten kisállatok számára kiegészítőket, például a Moncler, Miu Miu, Burberry vagy a Louis Vuitton.

Written by: Lázár Csaba


Töltsd le az appot és csatlakozz a Messenger, Viber csoporthoz!