play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
chevron_left
  • play_arrow

    Mex Rádió A kedvenc rádióm!

  • play_arrow

    Mex Mulatós Mulatós csatorna

  • play_arrow

    Mex Retro Mex Retro csatorna

  • play_arrow

    Mex Rock Mex Rock csatorna

  • play_arrow

    Mex KPOP KPOP csatorna

  • cover play_arrow

    A zarándoklás, és ami mögötte van - Dr. Szabó Tamással 2. rész A zarándoklás, és ami mögötte van - Dr. Szabó Tamással 2. rész

Hírek

Debütálás a könyvhéten

today2024.06.28.

Background

Egy kis kiadó és egy civil mozgalom tapasztalatai a könyvhéten. A 3 éves HELMA kiadó és az 1 éves Magyar Könyv is Magyar Termék (MKMT) mozgalom közös standon mutatta be a szerzőit, könyveit az idei könyvhéten.

A HELMA kiadónak rengeteg első kötetes magyar szerzője van, akik még nem ismertek. Nekik óriási lehetőséget nyújtott a könyvhéten való bemutatkozás.

Az ő tapasztalataikat olvashatjátok alább:

A legkisebb kiadók közé tartozunk, azonban 32 szerzőt vittünk ki dedikálni, ezzel a legtöbb magyar szerzőt bemutató kiadók közé kerültünk.

A könyvhét szervezése nem volt teljesen zökkenőmentes, akadt figyelni- és javítani való bőven.

A pavilonok – amit mi még nehezen, de meg tudtunk fizetni, igen kicsik, és teljesen bezsúfolva voltak más pavilonok közé, minden létező kreativitásra szükség volt, hogy a dedikálásokat korrektül meg tudjuk oldani, és a könyvkínálatot el tudjuk helyezni.

Annak ellenére, hogy a rendezvénynek voltak sajtótámogatói, nagyon kevés sajtóhír jelent meg az eseményről, a legnagyobb sajtónyilvánosságot a kiadók és a szerzők maguknak generálták.

Sérelmes számunkra, hogy a Szép Magyar Könyv 2023 pályázati felhívás több olyan kitételt is tartalmaz, ami a magyar szerzők igen jelentős részét eleve kizárja ebből a pályázatból. Elsőként az, hogy „Megjelent könyvesbolti forgalomban”. Ez nincs definiálva, hogy pontosan mit jelent: egyetlen könyvesboltot, vagy bármilyen nyomtatott könyvet árusító üzletet, vagy egy komplett könyvesbolt hálózatot?

De nem vált ki jó érzést egy kis kiadóból az sem, hogy 30.000.-Ft+áfa díjat kellene fizetnie minden nevezett cím után. Holott A Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesületének talán illene arra törekedni, hogy minden magyar szerző egyenlő eséllyel indulhasson egy ilyen pályázaton, vagy meg kell tartani azt berkeken belül.

Minden nehézség ellenére is nagy élményt és pozitív megjelenési lehetőséget adott a könyvhét!

A dedikálásokról szóló információk viszont nagyon korrekt módon voltak elérhetőek a weboldalon, kereshetők, minden lehetséges formában.

Ugyanakkor jó lett volna még egy színpad, vagy egy sátor, ahol első könyves szerzőkkel, vagy kis kiadókkal készülhetett volna sok-sok beszélgetés (nem fizetős formában!), pusztán a bemutatkozás lehetőségéért. Hiszen az ünnepi könyvhétnek is elsősorban a magyar szerzőkről kellene szólni!

Az első könyvhéten történő részvételünk után elmondhatom, hogy mint kis kiadónak, minden nehézség ellenére is nagy élményt és pozitív megjelenési lehetőséget adott a könyvhét! A rendezvény után még világosabbá vált a számunkra, hogy a HELMA kiadónak helye, a mozgalomnak pedig kiemelkedő szerepe van a magyar könyvkiadás jövőjében.

A magyar könyv is magyar termék egy új mozgalom  a magyar szerzők magyar nyelven írt könyveinek népszerűsítésére.

A mozgalom elindítója: Sky S. T. Dél-Afrikában élő magyar származású írónő valamint a Helma Kiadó, aki magyar szerzők magyar nyelven írt könyveinek kiadására specializálódott.

Mi a mozgalom célja?

Még több, magyar szerzők által, magyar nyelven írt könyvek megjelentetése, népszerűsítése

a magyar nyelv szépségének és gazdagságának megőrzésére, kiemelten a határon túl élő magyarok körében

írás és az olvasás ösztönző programok támogatására, kiemelt célcsoport: gyerekek és fiatalok

a látássérültek, időskori látásromláson átesettek, olvasási nehézséggel küzdő emberek olvasóvá válásának támogatására

Miért van szükség erre a mozgalomra?

A rendszeresen olvasók tábora egyre szűkül és egyre öregszik

A legaktívabb olvasói csoport a 45-60 közöttiek, 50%-a szinte kizárólag nyomtatott terméket olvas mivel az e-könyvek és hangos könyvek áfája még mindig 27% valamint nincs megfelelően promotálva az ekönyvek és hangoskönyvek használati lehetősége.

 

Written by: Lázár Csaba


Töltsd le az appot és csatlakozz a Messenger, Viber csoporthoz!